FAQ

FAQ - Vanliga frågor

Q: Hur vet jag ifall varan finns i lager?

A: Endast varor i lager går att beställa! Så ni behöver inte vänta på en formell bekräftelse om att varan finns. Om det mot förmodan skulle bli fel i den hanteringen meddelar vi genast er om detta och vi kommer överens om ifall ni vill vänta på att varan levereras till oss eller få pengarna återbetalda. Det tillkommer ingen fraktkostnad för kunden.



Q: Hur lång tid tar det innan jag får min vara?

A: Det beror på vilket betalsätt du använder. Om du använder PayPal eller Payson kommer pengarna in på en gång och vi skickar så fort vi har möjlighet till. Om du betalar via förskottsbetalning till vårt bankgiro tar det oftast en dag för pengarna att komma in på girot, om betalning görs senare än 10.30. Om man betalar in innan 10.30 kan pengarna finnas samma dag vid 16-tiden på vårt konto. Vi eftersträvar att skicka varorna så fort vi ser att pengarna är på vårt konto. Ibland kan det dock bli förseningar om något händer i vår familj som vi inte rår över. Vi är ett litet familjeföretag. Därför har vi satt leveranstiden till upp mot 1,5 vecka.



Q: Vad ska jag göra om jag ångrar mitt inköp?

 A: Börja med att kontakta oss! Är varan i obruten förpackning kommer vi överens om att ni som kund skickar tillbaka varan och det är då ni som betalar portot tillbaka till oss. Vi löser ej ut försändelser. Vi eftersträvar att betala tillbaka till er inom en vecka efter att vi mottagit varan. (Oftast gör vi det så fort vi kan)

 

Q: Hej,

Bor själv i Mantorp och undrar om du har en fysisk butik att besöka?

A: Ja, vi har en liten butik som i anslutning hemmet.

 

Q: Var hittar jag era öppettider?

A: Just nu är de lite undangömda, du hittar dem genom att klicka på 'Besök oss' eller stores. I kartan klickar du sedan på den rosa stug-ikonen så kommer det upp en ruta med öppettider. Vi kommer lyfta fram dessa till framsidan snarast.  

 

Q: Hej en liten fråga! Har beställt stämplar från er men inte fått någon personlig bekräftelse! Skickar ni någon eller jag ska betala in direkt? 

A: Har du fått det automatiska bekräftelse mailet? I det står vårt bankgiro och när man får det reserveras varorna. Vi har automatiserat lager, så allt man lägger i varukorgen finns. Dina stämplar väntar snällt på dig! Mvh Lotta